close
تبلیغات در اینترنت
دعا و جامعه
پنجشنبه 05 اردیبهشت 1398
اولین سایت تبلیغات ورزشی




تيليغات

 

«مكارم اخلاق» در سیر كمالى انسان آن‏قدر اهمیت دارد كه رسول معظّم ما صلى‏الله‏علیه‏و‏آله فرموده: من برانگیخته شدم تا مكارم اخلاقى را به حد نهایى و تمامیت برسانم. مكارم اخلاقى فضیلتى برتر و مهم‏تر از حُسن خُلق است؛ زیرا خود حضرت در توضیح آن فرموده‏اند:

امتیاز : نتیجه : 5 امتیاز توسط 5 نفر مجموع امتیاز : 15

تاریخ : سه شنبه 07 خرداد 1392 | نظرات () بازدید : 702

 

ببينيد امام سجاد (سلام اللَّه عليه) در آن دعاى مرزدارانِ صحيفه‏ى سجاديه، كه به مرزداران و سربازان و مجاهدان جبهه دعا می‌كند، از جمله‏ى دعاهايش اين است كه پروردگارا! ياد مال فتون را از دل اين‌ها ببر. اين تعبير «فتون»؛ فتنه‏انگيز، فقط در مورد مال در اين دعا به‏كار رفته؛ «المال الفتون». مال، فتنه‏انگيز است. فتنه هميشه به معناى فتنه‏ى در عرصه‏ى اجتماع نيست؛ بدتر از او، فتنه در عرصه‏ى دل انسان است. اگر راه دل بستن به پول و به زندگى و به تشريفات و به جاه و جلال و اين‌ها را بر روى دل باز كرديد، ديگر واقعاً حد يقف ندارد.

امتیاز : نتیجه : 5 امتیاز توسط 5 نفر مجموع امتیاز : 15

تاریخ : سه شنبه 07 خرداد 1392 | نظرات () بازدید : 669

 

این  ارتباط شما با خداست و روحيه دعا و تضرّعى است كه در نيروهاى بسيجى ما وجود دارد. اين، همان دعاى كميلى است‏كه شما مقيّد بوديد و هستيد بخوانيد. اين، همان نماز جمعه‏ هاى شماست. اين، همان توسّلات و توجّهات شما به ائمّه عليهم‏السّلام است. و اين پيوند و رابطه معنوى است كه همه‏چيز را حفظ كرده‏است. اين، يك خصوصيّت است كه در جاهاى ديگر نيست، و بايد آن را حفظ كنيد

امتیاز : نتیجه : 5 امتیاز توسط 5 نفر مجموع امتیاز : 6

تاریخ : سه شنبه 07 خرداد 1392 | نظرات () بازدید : 709

در «دعاى ابوحمزه»، عبارتى بسيار تكان‏دهنده وجود دارد؛ كه آن عبارت، اين است: « وَاَعْلَمُ اَنَّكَ لِلرّاجى بِمَوْضِعِ اِجابَه وَلِلْمَلْهوُفينَ بِمَرْصَدِ اِغاثَه وَاَنَّ فِى اللَّهْفِ اِلى جوُدِكَ وَالرِّضا بِقَضآئِكَ عِوَضاً مِنْ مَنْعِ الْباخِلينَ وَمَنْدوُحَةً عَمّا فى اَيْدِى الْمُسْتَاْثِرينَ وَاَنَّ الرّاحِلَ اِلَيْكَ قَريبُ الْمَسافَةِ وَاَنَّكَ لا تَحْتَجِبُ عَنْ خَلْقِكَ اِلاّ اَنْ تَحْجُبَهُمُ الاْعمالُ دوُنَكَ.» فرد دعا خوان و ثناگو، عرض مى‏كند: «اى خداى من! من اميد به تو را بر اميد به غير تو ترجيح دادم. پناه آوردن به تو را جايگزينِ پناه بردن به ديگران كردم و مى‏دانم اگر كسى به سوى تو بيايد، راه نزديك است...»

امتیاز : نتیجه : 5 امتیاز توسط 5 نفر مجموع امتیاز : 10

تاریخ : سه شنبه 07 خرداد 1392 | نظرات () بازدید : 776

 

دعاى «مكارم‏الاخلاق» كه حقيقتاً هر فقره و جمله از آن، يك معرفت بزرگ است، براى انسان مؤمن يك درس زندگى است. جا دارد كسانى كه اهل مطالعه و تدبّر يا اهل دعا و تضرّع هستند، با دعاى «مكارم‏الاخلاق» اُنس بگيرند و آشنا شوند.

امتیاز : نتیجه : 5 امتیاز توسط 5 نفر مجموع امتیاز : 5

تاریخ : سه شنبه 07 خرداد 1392 | نظرات () بازدید : 768


در اوقات گرفتاری و شدت خیلی باید دعای فرج خواند؛ زیرا دعای فرج، دعا برای فرج شخصی است، لذا در هنگام شدت باید به آن ملتزم شد. حضرت امام سجاد (ع) وقتی می‌‌‌خواستند پسر حسن بن علی (ع) داماد حضرت حسین بن علی (علیهما‌السّلام) را به دستور ولید پانصد تازیانه بزنند به او فرمود:  پسر عمو، دعای فرج را فراموش نکن، ایشان عرض کرد: پسر عمو، دعای فرج چیست؟ حضرت دعایی را به او تعلیم فرمود. حسن بن حسن بن علی شروع کرد به خواندن آن دعا، کسی که مامور  قتل او بود. از منبر به زیر آمد و گفت:


امتیاز : نتیجه : 5 امتیاز توسط 5 نفر مجموع امتیاز : 5

تاریخ : سه شنبه 07 خرداد 1392 | نظرات () بازدید : 942

لذت دعا درخدمت به خلق خدا
جناب شیخ معتقد بود که راه اُنس با خدا، احسان به خلق است. اگر کسی بخواهد حالِ دعا داشته باشد و از ذکر و مناجات با خدا لذت ببرد، باید برای خدا، در خدمت خلق خدا باشد و در این باره می‌‌‌فرمود:

امتیاز : نتیجه : 5 امتیاز توسط 5 نفر مجموع امتیاز : 5

تاریخ : سه شنبه 07 خرداد 1392 | نظرات () بازدید : 671

 

 

 در مصباح دعائى نقل كرده و فرموده سيّدبن طاوس اين دعا را براى ايمنى از سلطان و بلاء و ظهور اعداء و خوف فقر و تنگى سينه ذكر كرده و آن از ادعيه صحيفه سجّاديّه است پس،هرگاه ترسيدى ازضرر آنچه ذكر شد بخوان آنرا، اينست دعا: 

 

امتیاز : نتیجه : 5 امتیاز توسط 5 نفر مجموع امتیاز : 5

تاریخ : سه شنبه 07 خرداد 1392 | نظرات () بازدید : 814

 

شيخ ابن فهد نقل كرده از حضرت صادق عليه السلام كه فرمود هر دعائى كه پيش از آن تمجيد نباشد پس آن ابتر است اوّل تمجيد است پس ثنا راوى گفت كمتر چيزى كه كفايت مى كند از تمجيد چيست فرمود مى گوئى :

امتیاز : نتیجه : 5 امتیاز توسط 5 نفر مجموع امتیاز : 5

تاریخ : سه شنبه 07 خرداد 1392 | نظرات () بازدید : 681

از حضرت امام محمّد باقر عليه السلام منقول است كه چون كسى از صاحبان بلا را ببينى سه مرتبه آهسته بگو كه او نشنود:

اَلْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذى عافانى مِمَّا ابْتَلاكَ بِهِ وَ لَوْ شاءَ فَعَلَ

ستايش خدايى را كه بهبوديم بخشيد از آنچه تو را بدان گرفتار كرده و اگر مى خواست كرده بود

 

امتیاز : نتیجه : 5 امتیاز توسط 5 نفر مجموع امتیاز : 5

تاریخ : سه شنبه 07 خرداد 1392 | نظرات () بازدید : 672

و لِهذا در بسيارى از خبرها وارد شده كه فلان عمل را بجا آوريد و خود را به كفّار شبيه نگردانيد مانند روايتى كه از حضرت رسول صلى الله عليه و آله منقول است كه فرمود شارب را از تَهْ بگيريد و ريش را بلند بگذاريد و به يهودان و گبران خود را شبيه مگردانيد و نيز فرمود گبران ريشهاى خود را چيدند و سبيلان خود را زياد كردند و ماها شارب خود را مى چينيم و ريش را مى گذاريم و چون نامه دعوت آن جناب به ملوك رسيد كَسْرى به باذان كه عامل يَمَن بود نوشت كه آن حضرت را نزد او فرستد و او كاتب خود بانويه و مردى كه او را خرخسك مى گفتند به مدينه فرستاد و آن دو ريشها را تراشيده و شارب را گذاشته بودند پس آن جناب را ناخوش آمد كه به ايشان نظر كند و فرمود واى بر شما كه امر كرده شما را به اين گفتند رَبّ ما يعنى كَسْرى فرمود لكن پروردگار من امر كرده مرا به گذاشتن ريش و چيدن شارب و بدانكه حق تعالى در سوره هود فرموده :

امتیاز : نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0

تاریخ : سه شنبه 07 خرداد 1392 | نظرات () بازدید : 603

 

 

ما این همه منبع داریم،  همین دعای ابوحمزه که آقای مشکینی فرمودند،  دعای ا مام حسین علیه السّلام در روز عرفه،  اینها را جوانهای ما می‌‌‌خوانند؛ اما معنایش را نمی‌فهمند «الهی هَب لی  قَلباً یُدنیهِ مِنکَ شُوقه»؛چقدر از این گونه مناجات ها و این گونه مبانی و از این حرف‌های عمیق در دعاهایی مثل مناجات شعبانیه و صحیفه‌ی سجادیه وجود دارد که احتیاج هست ما اینها را برای جوان‌ها بیان و تبیین و روشن کنیم تا بفهمند و با  علاقه وعاطفه و شوقی که دارند،  بخوانند.1

 

 

 


.[1]  دردیداربا اعضای مجلس خبرگان رهبری مورخ 17/6/1384

امتیاز : نتیجه : 5 امتیاز توسط 5 نفر مجموع امتیاز : 5

تاریخ : سه شنبه 07 خرداد 1392 | نظرات () بازدید : 841

 

خواهش مى‏كنم عزيزان من، به‌خصوص جوانان، با صحيفه سجّاديه اُنس بگيرند؛ زيرا همه چيز در اين كتابِ ظاهراً دعا و باطناً همه چيز، وجود دارد. امام سجّاد عليه‏ السّلام، در اين دعا هم مثل بقيه دعاهاى صحيفه سجاديه، با اين‏كه در مقام دعا و تضرّع است و با خداى متعال حرف مى‏زند، اما سخن گفتنش، كأنّهُ از يك روال استدلالى و ترتيب مطلب بر دليل و معلول بر علّت، پيروى مى‏كند. اغلبِ دعاهاى صحيفه سجاديه - تا آن‏جا كه بنده سير كرده‏ام - همين حالت را دارد. همه چيز مرتّب و چيده شده است. مثل اين است كه يك نفر، در مقابل مستمعى نشسته و با او به صورت استدلالى و منطقى حرف مى‏زند. همان ناله‏هاى عاشقانه هم كه در صحيفه سجّاديه آمده است، همين حالت را دارد.1

 



.[1] خطبه نماز جمعه 114/11/73

امتیاز : نتیجه : 5 امتیاز توسط 5 نفر مجموع امتیاز : 5

تاریخ : سه شنبه 07 خرداد 1392 | نظرات () بازدید : 659

از حضرت رسول صلى الله عليه و آله منقول است كه هر كس يهود يا ترسا يا گبرى را ببيند و بگويد:

امتیاز : نتیجه : 5 امتیاز توسط 5 نفر مجموع امتیاز : 10

تاریخ : سه شنبه 07 خرداد 1392 | نظرات () بازدید : 922

 

شيخ كفعمى از مفاتح الغيب نقل كرده كه هر كه بنويسد لفظ بسم اللَّهِ را بر دَرِ بيرون از منزل خود ايمن از هلاك خواهد گشت و اگر چه كافر باشد و گفته كه فرعون را خداوند زود هلاك نكرد و مهلت داد او را با ادّعاى او ربوبيّت را بجهت آنكه نوشته بود بر دَرِ منزل خود بِسْم اللَّه را و حق تعالى وحى فرمود به موسى وقتى كه از خدا خواست سرعت هلاك او را تو نظر مى كنى به كفر او و من نظر مى كنم به آنچه نوشته بر دَرِ خود.

امتیاز : نتیجه : 5 امتیاز توسط 5 نفر مجموع امتیاز : 5

برچسب ها : نوشتن بسمله بر در خانه , دعا و جامعه ,

تاریخ : سه شنبه 07 خرداد 1392 | نظرات () بازدید : 732

نقل است از كتاب نثر اللّئالى تاءليف سيّد سعيد علىّ بن فضل اللَّه الحسينى راوندى كه مردى به حضرت عيسى بن مريم عليهماالسلام شكايت كرد از دين خود فرمود بگو:

امتیاز : نتیجه : 5 امتیاز توسط 5 نفر مجموع امتیاز : 5

برچسب ها : دعاي اداي دين ,

تاریخ : سه شنبه 07 خرداد 1392 | نظرات () بازدید : 659

 

نكته‏اى كه در اینجا باید به آن توجه داشت این است كه همه این صفات وقتى معنى پیدا مى‏كند كه انسان پا به عرصه جامعه گذاشته با مردم زندگى كند، نه اینكه از آنان بریده، تمام اوقات را در مساجد به اعتكاف نشیند. برخى از عرفا در مورد زهد مى‏گویند بى‏رغبتى است نسبت به متاع دنیا و اِعراض قلب است از مظاهر آن. زاهد دنیا را به صورت زشت و گذرا مشاهده مى‏كند و آخرت را به صورت زیبا و ماندگار كه البته درست است، امّا زهد صوفیانه روى گرداندن كلّى از دنیا و پرداختن به آخرت است؛ یعنى گسستن از جامعه و گوشه عزلت گزیدن است، ولى در سنّت نبوى و تعلیمات قرآنى، كار دنیوى چون به قصد قربت و خیررسانى به مردم انجام شود وجهه اخروى پیدا مى‏كند و عبادت محسوب مى‏شود.

 

امتیاز : نتیجه : 5 امتیاز توسط 5 نفر مجموع امتیاز : 5

تاریخ : سه شنبه 07 خرداد 1392 | نظرات () بازدید : 548

تعریف دعا تاریخ : سه شنبه 16 مهر 1392
دعایی برای موقع بیماری باید خوانده شود تاریخ : دوشنبه 13 اسفند 1397
دعای برای رفع گرفتاری تاریخ : شنبه 04 اسفند 1397
سوره و دعا برای زودتر راه افتادن کودک تاریخ : دوشنبه 22 بهمن 1397
دعــِا جـهـت زنـی کـه بـچـِه سـقط می کند تاریخ : چهارشنبه 22 اردیبهشت 1395
این دعا به جهت دفع بواسیر نافع است تاریخ : شنبه 18 اردیبهشت 1395
دعاهایی به جهت دفع سردرد و شفای درد شقیقه تاریخ : شنبه 18 اردیبهشت 1395
دعایی به جهت نجات از بیماری سل تاریخ : شنبه 18 اردیبهشت 1395
دعا جهت شفای چهره زرد و بیمارگونه تاریخ : جمعه 17 اردیبهشت 1395
دعا به جهت به هوش آمدن بیمار صرعی تاریخ : جمعه 17 اردیبهشت 1395


با اميد به خدا تصميم بر اين گرفتيم كه تمامي ادعيه ها را براي دسترسي آسان براي شما دوستان عزيز در يك وب سايت جمع آوري كنيم. با اميد بر اين كه ما را هم در ثواب دعاي خود بهره مند گردانيد. الــتماس دعـــا
بالای صفحه